Я ніколи не керував транспортом, складнішим за самокат. Тому без вагань погодився їхати до Карпат тестувати квадроцикли Bombardier. Сумніви прийшли пізніше, у потязі, після розповідей досвідчених водіїв про норовливий характер «квадриків». Однак на ділі все виявилося не так вже й страшно.
01

Першим я тестував Bombardier Rally 200. Для початківця — те що треба. Відмінно керована і, незважаючи на відносно невеликий об’єм двигуна, досить потужна машина. До того ж (що дуже важливо) легка: опинившись у вузькому проїзді, де неможливо розвернутися у звичайний спосіб, я підняв передній міст і таким чином розвернув квадроцикл.

Уже через 5 хвилин керування Rally я цілком освоївся й отримував задоволення від проходження дистанції. Подолати підйом 50° для квадроцикла — не проблема, щоправда, із заднім приводом надзвичайно складно підніматися вгору слизькою глиною. Крім того, треба бути особливо уважним на підйомі: якщо різко додати газу, легкий компактний квадроцикл може встати дибки і перекинутися.

Натомість на спуску добре зарекомендували себе гальма: у разі необхідності зупинити Rally можна швидко і без проблем. Для більшої безпеки важливо не забувати про порівняно невелику висоту підвіски — рухаючись глибокими коліями, можна посадити квадрик на пузо. Утім, ці недоліки з лишком компенсуються незаперечними перевагами: легкістю, маневреністю і динамічністю.

Наступний квадроцикл, яким довелося покерувати, — Bombardier Outlander 400. Порівняно з Rally 200 — набагато потужніша і важча модель, що й не дивно — двигун Outlander 400 майже вдвічі об’ємніший, ніж у Rally — 400 куб. см проти 176. Відповідно, значно вища й потужність. І це одразу ж відчувається — керувати такою машиною складніше, ніж Rally. Силу двигуна відчути легко: варто трохи натиснути на гашетку газу — і Bombardier, виправдовуючи свою назву, просто рветься вперед. Щоправда, для водія це створює і певні труднощі: на пристойній швидкості Outlander відчутно підстрибує на нерівностях грунту.

Аби втримати під час приземлення кермо знадобляться значні зусилля. Зате на поганій дорозі Bombardier Outlander 400 показав себе чудово: там, де Rally почувався не дуже комфортно, Outlander 400 проходив, за моїми відчуттями, навіть не помічаючи перешкод. Також слід зауважити, що Bombardier Outlander 400 в одномісному виконанні має ще одну перевагу — завдяки короткій, порівняно з двомісним варіантом, базі він без зусиль «вистрибує» з глибокої колії, яких вистачає на карпатських дорогах.

Всюдихідність Bombardier Outlander 400 теж на висоті: позашляховик без проблем долав практично будь-яку перешкоду. Якби мені раніше сказали, що є машини, здатні проїхати вздовж слизького п’ятдесятиградусного схилу і при цьому не зісковзнути вниз, я б не повірив. Outlander 400 з недосвідченим водієм у моїй особі впорався з цим завданням легко й невимушено.

Окремо в модельному ряді Bombardier стоїть Outlander 800. Професіонали запевняють — цей квадроцикл не має аналогів ані серед конкурентів, ані серед інших Вомbаrdіеr’ів — Outlander 800 з 62 к.с. позиціюється виробником як найпотужніший квадроцикл у світі. Реальні 800 кубиків двигуна, унікальна задня підвіска і безліч інших надзвичайно корисних удосконалень дають змогу робити на Outlander 800 неймовірні речі.

Вже за найменшого натискання на гашетку газу Outlander 800 рветься вперед. При цьому недосвідченому водієві вкрай складно втримати контроль над квадроциклом. Одним словом — машина не для новачків. Але професіонал за кермом цієї моделі відчуває повну свободу і комфорт: за прохідністю, стійкістю й потужністю Outlander 800 залишає далеко позаду своїх побратимів.